logo-alt

Wij zijn Konings.
Echt Limburgs.
Echt ambitieus.

En echt een goede plek
om te werken.

14 vacatures in

LIJNOPERATOR PERS EN INDAMPER
OPERATOR BEREIDING 2-PLOEGENSTELSEL
MAINTENANCE SUPERVISOR
HOOFDBOEKHOUDER
HR OFFICER
CATEGORY BUYER PACKAGING & RAW MATERIALS
ONDERHOUDSTECHNIEKER 2-PLOEGENSYSTEEM
MEDEWERKER DOUANE & ACCIJNZEN
TEAMLEIDER PRODUKTIE WEEKENDOVERBRUGGINGSPLOEG
ADMINISTRATIEF MEDEWERKER LOGISTIEK
MEDEWERKER CUSTOMER CARE
TECHNISCH LIJNOPERATOR VASTE NACHTPLOEG
COMMERCIAL OFFICER
QC ANALYST - 2 PLOEGENSTELSEL

LIJNOPERATOR PERS EN INDAMPER

  • Na een opleiding zorg je tijdens het persseizoen (september – december) voor  het opstarten, bedienen en ombouwen van productiemachines zoals de persinstallatie en de indamper in onze fruitverwerkingsinstallatie.
  • Je bewaakt de continuïteit en de kwaliteit van het productieproces
  • Je lost zelf kleine storingen op en doet voordurend analyses en verbeteringen om de norm te verleggen;
  • Je werkt volgens de geldende HACCP-, hygiëne- en veiligheidsnormen.


OPERATOR BEREIDING 2-PLOEGENSTELSEL

  • Je bent verantwoordelijk voor het nauwkeurig bereiden van de recepten (sappen, cider, gedistilleerd) volgens de opgegeven receptenlijst;
  • Je bent verantwoordelijk voor het toevoeren van grondstoffen naar en het bedienen van de automatische menginstallatie richting een high speed afvullijn;
  • Je bewaakt de continuïteit en kwaliteit van het productieproces.  Je voert steeds een nauwgezette kwaliteitscontrole;
  • Je bent verantwoordelijk voor het reinigen van de gebruikte materialen na gebruik;
  • Je leeft de veiligheids- en hygiëne voorschriften en volgt deze op;
  • Je vult correct de productieformulieren in.


MAINTENANCE SUPERVISOR

  • Je toont sterk leiderschap en people management door het coachen van teamleden en stelt een trainingsplan op i.f.v. de competentiematrix;
  • Je bent hiërarchisch verantwoordelijk voor je team van onderhoudstechniekers;
  • Je bewaakt procedures rond veiligheid, orde & netheid inclusief het werkhuis.  Je doet verbeter voorstellen waar dit nodig is;
  • Je stelt procedures en werkinstructies op met input van je team en van je manager. Je houdt de technische documentatie up-to-date (P&ID, elektrische schema’s);
  • Je volgt de uitgevoerde werken op;
  • Je ondersteunt 2de lijnsonderhoud en je analyseert telkens hierbij de storingen van de dag voordien
  • Je waakt over het naleven van de procedures met betrekking tot het onderhoud (preventief/curatief) van onze productiemachines en installaties;
  • Je bent zichtbaar aanwezig op de werkvloer en hierdoor vlot bereikbaar voor je team;
  • Je stelt de prioriteiten bij de uit te voeren werken;
  • Je bewaakt de doelstellingen aan de hand van vooropgestelde KPI’s.  Daarnaast denk je mee en je anticipeert t.a.v. efficiëntie-verhogende en kostenbesparende maatregelen;
  • Je bent klankbord voor je team en werkt mee aan projecten en verbetertrajecten binnen je afdeling;
  • Je waakt mee over de veiligheid dmv werkvergunningen & LMRA’s
  • Je rapporteert aan de Maintenance Manager;


HOOFDBOEKHOUDER

Als hoofdboekhouder ben je hoofdzakelijk verantwoordelijk voor de dagelijkse werking en aansturing van het team
van 6 boekhouders en de boekhouding van A tot Z van de bestaande holdings.
Je biedt de BTW boekhouder ondersteuning in de BTW-aangiftes, IC-listing en Intrastat - aangiftes
Je assisteert de financial controllers in de maandafsluiting van alle productie-sites
Je reikt verbeteringen aan waar nodig om de interne controles en procesflows beter en efficiënter te maken
Je voert ad-hoc analyses uit met de boekhoudkundige en operationele cijfers

Je staat in voor een permanente opvolging van crediteuren- en debiteurenadministratie
Je bereidt samen met de financial controllers de jaarlijkse audit voor
Je rapporteert rechtstreeks aan de Finance Manager
 

HR OFFICER

  • Je bent samen met de Sr. Payroll Officer het eerste aanspreekpunt voor de medewerkers (arbeiders en bedienden).  De werknemers van het bedrijf kunnen bij jou terecht voor allerhande informatie en vragen omtrent HR gerelateerde topics. Indien nodig zoek je zaken voor hen op en geeft hen de nodige feedback;
  • Je fungeert als back-up voor een correcte en tijdige payroll van zowel de arbeiders als de bedienden, voor onze plants in Zonhoven. Het onderhouden van je kennis van de tijdsregistratie via GPS speelt hierin een sleutelrol.
  • Je werkt mee aan het werving- en selectieproces met interne en externe klanten met als doel de juiste gekwalificeerde medewerkers aan te trekken;
  • Je staat in voor de pré- en on-boarding, de opmaak en het beheer van contracten van nieuwe medewerkers,  en sociale documenten.  
  • Je beheert CAO’s;
  • Je ondersteunt de HR Business Partner bij uitwerken van diverse HR projecten rond o.a. belonings- en arbeidsvoorwaarden, competentiemanagement, carrière-verloop, gesprekken met medewerkers, etc. met als doel de continuïteit binnen de organisatie te verzekeren en te ondersteunen;
  • Je maakt rapportages en levert deze tijdig af aan de HR Business Partner;
  • Je hebt een basiskennis sociale wetgeving en je blijft steeds op de hoogte van veranderingen;
  • Je maakt deel uit van het HR team en je rapporteert aan de HR Business partner die ook jouw klankbord is.


CATEGORY BUYER PACKAGING & RAW MATERIALS

Je werkt mee aan de ontwikkeling, implementatie en de uitvoering van de aankoopstrategie in samenspraak met de Procurement manager. Je verdedigt de belangen van Konings met hart en ziel en weet je onderhandelingstechnieken optimaal in te zetten in negotiaties met leveranciers.

Concrete Taken:

Je staat in voor de strategische aankoop en uitbouw van een aantal productcategorieën in grondstoffen en verpakkingen.
Vanuit je diepgaande expertise screen je de markt, bouw je partnerships met bestaande en nieuwe leveranciers en sta je  in voor de volledige aankoopcyclus (van tenders uitschrijven, onderhandelingen tot leveranciersopvolging-  en evaluatie).
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de opvolging van de kwaliteit en service van je categorieën
Je werkt intern nauw samen met verschillende afdelingen (Sales, R&D, Productie, Kwaliteit, Finance…).
Je verzorgt een efficiënte aankoopadministratie en je werkt mee aan de verbetering van procedures en performantie van je aankoopcategorie
In deze rol rapporteer je aan de Procurement Manager

ONDERHOUDSTECHNIEKER 2-PLOEGENSYSTEEM

  • Je bent samen met je collega’s  verantwoordelijk voor het onderhoud (preventief/curatief) van onze productiemachines en installaties;
  • Je analyseert en lost technische storingen van mechanische of elektrische aard aan de productiemachines en installaties op:
  • Je leeft de veiligheids- en hygiëne voorschriften na;
  • Je houdt de technische documentatie up-to-date (P&ID, elektrische schema’s).


MEDEWERKER DOUANE & ACCIJNZEN

In deze rol ben je samen met het team verantwoordelijk voor het vervullen van alle wettelijke formaliteiten inzake douane over de verschillende sites.
Je rapporteert aan de Admin. & Finance Project Manager


Taken en verantwoordelijkheden
  • Je zorgt voor een vlotte en correcte dossierbehandeling inzake douane-aangelegenheden. Hiervoor sta je regelmatig in contact met diverse douanediensten (douanekantoren, Gewestelijke Directie, TAO, TCV, …) en met douanevertegenwoordigers.
  • Je geeft advies over import-export-douane gerelateerde zaken voor de nieuwe projecten van het bedrijf. Hiervoor werk je nauw samen met diverse afdelingen (logistiek, planning, master data, commerciële afdeling, aankoopafdeling, …).
  • Je zorgt voor het correct en tijdig aanvragen van nieuwe vergunningen en voor de verlenging van bestaande vergunningen.
  • Je volgt nauwgezet de wetgeving en zorgt er voor dat bestaande procedures mbt douane up-to-date blijven.
  • Je voert regelmatig een interne audit uit op de bestaande douaneprocessen en zorgt ervoor dat logistieke processen voldoen aan interne en externe regels.
  • Je helpt bij de opmaak, opvolging en afhandeling van diverse douanedocumenten (oa. actieve veredeling, register bijzondere bestemming, ,…).
  • Je geeft advies over correcte goederencodes en je vraagt een BTI aan in geval van twijfel.
  • Je past op een correcte manier de preferentiële oorsprongsregels toe teneinde klanten de juiste oorsprongsverklaringen af te leveren.
  • Kennis van accijnzen is een plus zodat je back up kan zijn voor de codering van accijnsdata van klanten en artikelen.


TEAMLEIDER PRODUKTIE WEEKENDOVERBRUGGINGSPLOEG

  • Je bent hiërarchisch verantwoordelijk voor je team en toont hierin sterk leiderschap en coachende vaardigheden naar je operatoren en lijnverantwoordelijken in hun ontwikkeling en prestaties;
  • Je bent een rolmodel, zichtbaar aanwezig op de werkvloer en hierdoor vlot bereikbaar voor je team;
  • Je werkt mee bij bezettingsproblemen, geeft ondersteuning bij moeilijke productievoortgang, ombouwen enz…;
  • Je zorgt voor de opmaak van de werkplanningen, opleidingsplannen, … en neemt actie waar nodig om een zo vlot mogelijke productievoortgang te garanderen;
  • Je coördineert met de ondersteunende afdelingen;
  • Je staat in voor het onthaal en de introductie van nieuwe werknemers in je team;
  • Je stelt procedures en werkinstructies op met input van je team, de productiemanager en de preventiedienst;
  • Je voert medewerkersgesprekken met de medewerkers van je team;
  • Je verzekert een veilige werkplek voor alle werknemers, je garandeert hierdoor prestaties overeenkomstig de Konings-strategie en wettelijke vereisten;
  • Je werkt ook volgens de geldende HACCP- en hygiëneregels;
  • Je rapporteert aan de productiemanager;
  • Je werkt tijdens je opleidingsperiode door de week in een 2-ploegensysteem (06u-14u en 14u-22u), na de opleiding word je tewerkgesteld in de weekendploegen.


ADMINISTRATIEF MEDEWERKER LOGISTIEK

  • Je bent verantwoordelijk voor de volledige coördinatie en organisatie van logistieke opdrachten.  Dit houdt o.m. in het opmaken van transportdossiers en vrachtdocumenten, het inplannen van transporten en het verzorgen van contacten met leveranciers, klanten en douane.
  • Je zorgt er voor dat alle leveringstijden worden nageleefd en dat de orderverzameling, het lossen en verzendklaar maken goed verloopt.
  • Je vormt een belangrijke schakel tussen de commerciële afdeling en de operationele afdeling.


MEDEWERKER CUSTOMER CARE

Als medewerker customer care ondersteun je het supply chain team en ben je het eerste aanspreekpunt voor de aan jouw toegewezen klanten :
  • Je bent verantwoordelijk voor de end-to-end flow van het klantenorder. Hierbij sta je in voor de order-entry, stock controles, follow-up van verladingen, …
  • Je ondersteunt bij de productie forecasting en zorgt hierbij voor een correcte input & opvolging
  • Je werkt nauw samen met de logistieke afdeling
  • Je staat in voor de behandeling en klachten gerelateerd aan het order
  • Je staat in voor de administratieve verwerking van klantenafspraken 


TECHNISCH LIJNOPERATOR VASTE NACHTPLOEG

  • Je bent verantwoordelijk voor de continuïteit en de kwaliteit van het productieproces, het afvullen van dranken;
  • Je staat in voor het voor het opstarten, bedienen en ombouwen van hoog geautomatiseerde productiemachines zoals vullers, etiketteermachines en sluiters;
  • Je bent continue aanwezig op de werkvloer, lost storingen zelf op;
  • Je zorgt er op die manier voor dat kwaliteit en rendement worden behaald.


COMMERCIAL OFFICER

Main Role & responsibilities
You are a support to the commercial team who embodies the Konings values, isn’t afraid of a challenge. You act with integrity and loyalty. Are able to build to trust and communicate effectively to your team and the rest of the organisation with a can-do mentality.
In your role you support for the achievement of the budget within your team. You manage on daily basis supportive and administrative tasks of our Key and Junior Account Managers. You’re part of the commercial team. This role reports directly to the Group Account Manager.
              
Key tasks
Support Account Management:          

Point of contact for our customers with commercial questions.
Support the account Management with a wide set of commercial tasks, such as gaining customer data, follow up on commercial projects and customer specific data processing.
Responsible for the input of different data into CRM and ERP, such as prices, masterdata, complaints, Changes in product range, …


Support Commerce management:

Help to manage the day-to-day business by closely cooperating with the internal departments.
Facilitate growth and development with existing customers.
Support Key Account managers with their Top2Top and business review meetings            


Customer Experience:

Follow-up on Complaint handling and help to search for commercial solutions
Communicate solutions on a customer centric way to our customers.



QC ANALYST - 2 PLOEGENSTELSEL

  • Zowel door analyses in het goed uitgeruste labo als door controles vanuit de productie werk je mee om de kwaliteit van het eindproduct te garanderen.
  • Analyses van de waterstromen, corrigeren van recepten, Interpreteren van jouw HPLC resultaat, inzetten van microbiologie, … is slechts een greep uit je gevarieerde takenpakket.
  • In overleg met jouw collega’s, operatoren en leidinggevenden bouw je zo de kennis op van heel het productieproces en stuur je samen met hen het productieproces bij.
  • Je werkt in een 2-ploegensysteem met ochtend- en middagploeg (06u-14u en 14u-22u).


Cookiebeleid

koningsjobs.be maakt gebruik van cookies. Omdat wij jouw privacy willen waarborgen en de gebruiksvriendelijkheid van je bezoeken aan onze website willen verbeteren, vinden wij het belangrijk dat je weet hoe en waarom wij cookies gebruiken. Lees meer


Functionele cookies

Deze cookies zijn minimaal nodig om de website goed te laten werken.


Bijkomende cookies
Google AnalyticsDeze analytische cookies verzamelen gegevens over de manier waarop bezoekers onze website gebruiken, bijvoorbeeld het aantal websitebezoekers, via welke pagina ze zijn binnengekomen op de website en welke pagina’s ze hebben bezocht. We ge-bruiken deze informatie voor rapporteringsdoeleinden en om onze website te opti-maliseren.

Voorkeur opslagen