logo-alt

Wij zijn Konings.
Echt Limburgs.
Echt ambitieus.

En echt een goede plek
om te werken.

14 vacatures in

Teamleader DOUANE & ACCIJNZEN
Procurement Manager
ONDERHOUDSTECHNIEKER WEEKENDOVERBRUGGINGSPLOEGEN
KWALITEITSMEDEWERKER
TEAMLEADER WAREHOUSE
LOGISTIEK TRAINEE
ONDERHOUDSTECHNIEKER 2-PLOEGENSYSTEEM
KEY ACCOUNT MANAGER
MEDEWERKER MASTERDATA
FOREMAN LOGISTIEK - 2-PLOEGENSTELSEL
Group MPS & MRP Planner
HR BUSINESS PARTNER
Specialist interne communicatie & opleidingen
ADMINISTRATIEF MEDEWERKER LOGISTIEK

Teamleader DOUANE & ACCIJNZEN

Taken en verantwoordelijkheden
  • In deze rol ben je samen met het team verantwoordelijk voor het vervullen van alle wettelijke formaliteiten inzake douane & accijnzen over de verschillende sites.
  • Je stuurt een team van twee personen aan en rapporteert aan de admin & finance project manager.
  • Je zorgt voor een vlotte en correcte dossierbehandeling inzake douane-aangelegenheden. Hiervoor sta je regelmatig in contact met diverse douanediensten (douanekantoren, Gewestelijke Directie, TAO, TCV, …) en met douanevertegenwoordigers.
  • Je geeft advies over import-export-douane gerelateerde zaken voor de nieuwe projecten van het bedrijf. Hiervoor werk je nauw samen met diverse afdelingen (logistiek, planning, master data, commerciële afdeling, aankoopafdeling, …).
  • Je zorgt voor het correct en tijdig aanvragen van nieuwe vergunningen en voor de verlenging van bestaande vergunningen.
  • Je volgt nauwgezet de wetgeving en zorgt er voor dat bestaande procedures mbt douane up-to-date blijven.
  • Je voert regelmatig een interne audit uit op de bestaande douaneprocessen en zorgt ervoor dat logistieke processen voldoen aan interne en externe regels.
  • Je helpt bij de opmaak, opvolging en afhandeling van diverse douanedocumenten (oa. actieve veredeling, register bijzondere bestemming, ,…).
  • Je geeft advies over correcte goederencodes en je vraagt een BTI aan in geval van twijfel.
  • Je past op een correcte manier de preferentiële oorsprongsregels toe teneinde klanten de juiste oorsprongsverklaringen af te leveren.
  • Kennis van accijnzen is een plus zodat je back up kan zijn voor de codering van accijnsdata van klanten en artikelen.


Procurement Manager

Je ontwikkelt en implementeert een lange termijn aankoopstrategie voor grondstoffen en verpakkingsmaterialen voor de verschillende sites van Konings. Samen met je team van inkopers voer je een aankoopbeleid met focus op cost-value-risk optimalisatie, rekening houdend met korte en lange termijn doelstellingen van de organisatie. Verder geef je vanuit inkoop mee vorm aan nieuwe business projecten.

Concrete Taken:
Je coacht en versterkt het aankoopteam bij het managen van day to day aankoopactiviteiten voor grondstoffen en verpakkingsmaterialen alsook het opzetten van nieuwe businessprojecten vanuit inkoop. Hierbij heb je oog voor ieders competenties, vaardigheden en know-how om de afdeling optimaal te laten functioneren.

Je bouwt business op met interne en externe stakeholders om de organisatie naar een hoger niveau te tillen en je team te ondersteunen in hun strategisch cross-functioneel category management. In strategische gesprekken met kernleveranciers schuif je mee aan de onderhandelingstafel.

Verder bewaak je het budgetproces en neem je prijs- en kostdrukkende initiatieven om een competitief inkoopbeleid te garanderen. Je volgt samen met je team de markt voor grondstoffen en verpakkingen mee op en zorgt voor transparantie doorheen de organisatie via heldere rapportering.

Je optimaliseert processen en procedures voor het goed functioneren van de inkooporganisatie in lijn met de algemene bedrijfsdoelstellingen.

In deze rol rapporteer je aan de Supply Chain Manager
 

ONDERHOUDSTECHNIEKER WEEKENDOVERBRUGGINGSPLOEGEN

  • Je bent samen met je collega’s  verantwoordelijk voor het onderhoud (preventief/curatief) van onze productiemachines en installaties;
  • Je analyseert en lost technische storingen van mechanische of elektrische aard aan de productiemachines en installaties op:
  • Je leeft de veiligheids- en hygiëne voorschriften na;
  • Je houdt de technische documentatie up-to-date (P&ID, elektrische schema’s).
  • Je bent bereid een opleiding van een aantal maanden te volgen door de week in een 2-ploegenstelsel, waarna je deel zal uitmaken van onze weekendoverbruggingsploegen.


KWALITEITSMEDEWERKER

  • Je zorgt voor een tijdige en correcte staalname en afhandeling van kwaliteits –en commercieel gerelateerde stalen;
  • Je bent verantwoordelijk voor een correcte kwaliteitscontrole en beoordeling van geproduceerde goederen;
  • Je bent verantwoordelijk voor een correcte kwaliteitscontrole en beoordeling van geblokkeerde goederen;
  • Je zorgt voor een tijdige en correcte afhandeling van geblokkeerde goederen;
  • Je rapporteert aan het QA/QC support team en de kwaliteitsmanager;
  • In eerste instantie is dit een tijdelijke functie, te evalueren na 6 maanden.


TEAMLEADER WAREHOUSE

  • Je bent hiërarchisch verantwoordelijk voor je team van heftruck chauffeurs en magazijn medewerkers;
  • Je bewaakt procedures rond veiligheid, orde & netheid en milieuzorg.  Je doet verbeter voorstellen waar dit nodig is;
  • Je stelt procedures en werkinstructies op met input van je team en van je manager;
  • Je toont sterk leiderschap door het coachen van teamleden in hun ontwikkeling en prestaties.
  • Je bent hoofdzakelijk verantwoordelijk voor de dagelijkse logistieke operaties in onze site te Zonhoven;
  • Je bent verantwoordelijk voor het organiseren en vlot verladen van de interne shuttles tussen onze magazijnen;
  • Je waakt over het naleven van de procedures met betrekking tot goederenontvangst;
  • Je bent zichtbaar aanwezig op de werkvloer en hierdoor vlot bereikbaar voor je team;
  • Je zorgt voor de opmaak van de personeelsplanning en pleegt overleg hierover met je logistieke collega’s om een vlotte werking van de logistiek te garanderen;
  • Je bewaakt de doelstellingen aan de hand van vooropgestelde KPI’s.  Daarnaast denk je mee en je anticipeert t.a.v. efficiëntie-verhogende en kostenbesparende maatregelen;
  • Je werkt mee aan projecten en verbetertrajecten binnen de logistieke afdeling;
  • Je rapporteert aan de Logistiek Manager;


LOGISTIEK TRAINEE

Aanvankelijk draai je mee met onze teamleaders op de sites van Konings in Zonhoven en Tessenderlo en leer je onze organisatie kennen.  Je leert de dagelijkse logistieke operaties aan te sturen en actief deel te nemen aan diverse verbetertrajecten binnen de logistiek.
De eerste maanden ben je daarnaast ook back-up van onze ‘medewerker inventory management’ en wordt je mee verantwoordelijk voor onze voorraadtellingen, stockcorrecties, afvoeren en boeken van ongebruikte materialen, … Hierdoor leer je onze organisatie goed kennen.
Het leertraject vormt je tot een teamleader die medewerkers kan aansturen, verbetertrajecten opstart en de dagelijkse logistieke taken in de afdeling kan sturen.

De uiteindelijke doelstelling is zelfstandig de dagelijkse warehouse operaties op onze nieuwe site in Genk te leiden (einde 2023).  Hier zal je instaan voor volgende taken:
  • Je toont sterk leiderschap door het coachen van teamleden in hun ontwikkeling en prestaties;
  • Je bent zichtbaar aanwezig op de werkvloer en hierdoor vlot bereikbaar voor je team;
  • Je bewaakt de procedures rond veiligheid, orde & netheid en milieuzorg en formuleer je verbetervoorstellen waar dit nodig is;
  • Je stelt procedures en werkinstructies op met input van je team en van je manager;
  • Je waakt over het naleven van de procedures met betrekking tot goederenontvangst;
  • Je zorgt voor de opmaak van de personeelsplanning en pleegt overleg hierover met je logistieke collega’s om een vlotte werking van de logistiek te garanderen;
  • Je bewaakt de doelstellingen aan de hand van vooropgestelde KPI’s.  Daarnaast denk je mee en je anticipeert t.a.v. efficiëntie-verhogende en kostenbesparende maatregelen;
  • Je werkt mee aan projecten en verbetertrajecten binnen de bredere logistieke afdeling;
  • Je bent hoofdzakelijk verantwoordelijk voor de dagelijkse logistieke operaties in onze nieuwe site in Genk;
  • Je rapporteert aan de Logistiek Manager.

 

ONDERHOUDSTECHNIEKER 2-PLOEGENSYSTEEM

  • Je bent samen met je collega’s  verantwoordelijk voor het onderhoud (preventief/curatief) van onze productiemachines en installaties;
  • Je analyseert en lost technische storingen van mechanische of elektrische aard aan de productiemachines en installaties op:
  • Je leeft de veiligheids- en hygiëne voorschriften na;
  • Je houdt de technische documentatie up-to-date (P&ID, elektrische schema’s).


KEY ACCOUNT MANAGER

  • Je bent verantwoordelijk voor het onderhouden en verder uitbouwen van je klantenportefeuille in overeenstemming met de commerciële strategie.
  • Je gaat actief opzoek gaan naar potentiële nieuwe accounts. 
  • Je bent de schakel tussen de klant en de organisatie en staat garant voor een professionele samenwerking, conform de gemaakte afspraken.
  • Een vlotte samenwerking met de commerciële backoffice en een goede communicatie met de andere afdelingen zijn de sleutel tot succes. 
  • Je bent verantwoordelijk voor forecasting, prijsbeheer, budgettering en rapportage van je portefeuille.
  • Je vertaalt de wensen en behoefte van de klanten en prospecten naar je eigen interne productontwikkelingsafdeling en organisatie. 
  • Je kan oplossingsgericht denken en bent gefocust op resultaten. 
  • Je bent bereidt om nationale en internationale klanten te bezoeken en deel te nemen aan internationale beurzen.
  • Je rapporteert aan de Group Accountmanager. 


MEDEWERKER MASTERDATA

Als masterdata beheerder sta je in voor het tijdig en correct aanmaken van nieuwe master data in het ERP pakket: 
  • Je controleert de data in functie van de organisatie (product launches, uitfaserende artikelen, rapportering,...) en maakt artikelen aan met de juiste omschrijvingen, bill of material, coderingen, stapelpatronen, ed.
  • Je verzorgt de nodige interne communicaties rond het aanmaken van nieuwe masterdata en zorgt ervoor dat de productie tijdig toegang heeft tot de productiefiche.
  • Je hebt een sterk inzicht en begrip van de diverse processen binnen de departementen die steunen op de het gebruik van masterdata. 
  • Je ben het eerste aanspreekpunt van de organisatie voor masterdata.
  • Je kan deel uitmaken van verschillende projecten waaronder de implementatie van het ERP project.
  • Je neemt initiatief in het voorstellen van verbeteringsprojecten rond het beheer van masterdata.
  • Je werkt de nodige werkinstructies uit en zorgt ervoor dat er voldoende controlemechanismes zijn ingebouwd zodat de kans op fouten tot een minimum gereduceerd wordt.


FOREMAN LOGISTIEK - 2-PLOEGENSTELSEL

  • Je werkt actief mee op de vloer en volgt de huidige én aankomende werkzaamheden op:
    • Je staat in voor het laden en lossen van de vrachtwagens, het tijdig aanvoeren van leeggoed en verpakkingsmaterialen en het wegplaatsen van afgewerkte producten op de juiste locatie in het magazijn;
    • Je werkt met scanning;
    • Je zorgt voor orde en netheid in het toegewezen gebied;
    • Je werkt volgens de geldende HACCP-, hygiëne- en veiligheidsvoorschriften.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt binnen het team en voor andere afdelingen buiten de kantooruren of bij afwezigheid van de teamleader Logistiek;
  • Je voert basistaken uit in Navision zoals opstarten van reizen, voorraden consulteren, …
  • Je bent mee verantwoordelijk voor de veiligheid, de orde en de netheid in het magazijn;
  • Je vervult een voorbeeldrol voor je collega’s;
  • Je rapporteert aan de teamleader Logistiek o.a. d.m.v. een dagelijks overleg met je collega foreman in de andere ploeg en je teamleader;
  • Je werkt in een 2-ploegenstelsel (6u00-14u00 en 14u00-22u00).


Group MPS & MRP Planner

  • Je zorgt voor de afstemming van de productie capaciteitsbehoefte voor de komende 12 tot 18 maanden; 
  • Neemt de leiding over en verzorgt de verdere optimalisatie van het MPS en MRP proces voor de gehele groep;
  • Beheert en zet een adequaat productie planning en scheduling verder op;
  • Bereidt de lange termijn Budget capaciteit- en materiaalbehoefte planning
  • Opvolging van het correct verbruiken van end-of-life stock (phase in/phase out new materialen)
  • Het planning en scheduling proces voor de group uittekenen en implementeren
  • Stakeholder management intern en extern met onze belangrijkste leveranciers
  • Zet de nodige KPI’s op om het kwaliteit van de capaciteit- en materiaalbehoefte plannen  te meten. Je definieert ook de KPI’s voor kwaliteit van scheduling die je dan in een routine proces met de locale schedulers opvolgt.
  • Tekent de MPS en MRP processen uit voor de implementatie van een nieuwe ERP en planning tool


HR BUSINESS PARTNER

  • Je bent voor de site in Zonhoven of Genk (vanaf voorjaar 2023) verantwoordelijk voor de HR processen inzake rekrutering en selectie, talent en performance management, introductie- en opleidingsbeleid. Hiervoor werk je nauw samen met de Learning & Development specialist en de externe recruiter;
  • Je adviseert en ondersteunt het lokale management team op het vlak van organisatieontwikkeling & people management, in het opnemen en verder ontwikkelen van hun HR-rol als leidinggevende. Je fungeert als sparringpartner bij individuele/business cases;  
  • Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren, bewaken en verbeteren van bestaande HR-processen (bv. verloningsbeleid, personeelsbudgetten, welzijnsbeleid,…). Je kan rekenen op een HR/Payroll Officer die ondersteunt op administratief vlak;
  • Je kent de business, de uitdagingen en bijzonderheden. Vanuit HR-perspectief signaleer je mogelijke opportuniteiten/knelpunten en bied je proactief oplossingen aan;
  • Je onderhoudt constructieve relaties met de syndicale partners en neemt actief deel aan het sociaal overleg (OR, CPBW, cao-onderhandelingen). Je bent verantwoordelijk voor de opvolging van de cao’s;
  • Je werkt mee aan site-overschrijdende HR-projecten binnen de Groep Konings en vertaalt deze naar de lokale noden. Ook aan managementprojecten die vanuit de site worden geïntroduceerd, werk je actief mee;
  • Je rapporteert aan de Senior HR Business Partner die ook jouw klankbord zal zijn


Specialist interne communicatie & opleidingen

  • Je staat in voor de algemene interne communicatie in diverse talen (NL – ENG – FR) van de Konings Groep, verspreid over 4 landen.
  • Je werkt een communicatiestrategie uit om onze collega’s met elkaar en de organisatie in contact te brengen/houden en implementeert deze strategie in praktische acties.
  • Je rolt interne en externe employer branding acties uit en werkt hiervoor samen met de vaste recruiter, HR BP’s en de marketingafdeling.
  • Je geeft advies aan de business op vlak van communicatiekanalen, content, events, …
  • Je bouwt mee aan de interne communicatietool en kan deze voeden met nieuwe content
  • Je zet creatieve acties op poten om het welbevinden en de betrokkenheid van onze medewerkers te verhogen

Bovenstaand takenpakket combineer je met een stevige bijdrage in het L&D team door:

  • Online trainingsmateriaal te creëren, op punt te stellen, toe te wijzen en te doceren aan diverse (groepen van) medewerkers
  • Het opstellen en/of updaten van technische, praktische en/of inhoudelijke informatie geassocieerd met het Learning Management System voor interne klanten
  • Je communiceert over opleidingen & plant deze in, onderhoudt nauw contact met instructeurs en interne/externe opleidingspartners


ADMINISTRATIEF MEDEWERKER LOGISTIEK

  • Je bent verantwoordelijk voor de volledige coördinatie en organisatie van logistieke opdrachten.  Dit houdt o.m. in het opmaken van transportdossiers en vrachtdocumenten, het inplannen van transporten en het verzorgen van contacten met leveranciers, klanten en douane.
  • Je zorgt er voor dat alle leveringstijden worden nageleefd en dat de orderverzameling, het lossen en verzendklaar maken goed verloopt.
  • Je vormt een belangrijke schakel tussen de commerciële afdeling en de operationele afdeling.


Cookiebeleid

koningsjobs.be maakt gebruik van cookies. Omdat wij jouw privacy willen waarborgen en de gebruiksvriendelijkheid van je bezoeken aan onze website willen verbeteren, vinden wij het belangrijk dat je weet hoe en waarom wij cookies gebruiken. Lees meer


Functionele cookies

Deze cookies zijn minimaal nodig om de website goed te laten werken.


Bijkomende cookies
Google AnalyticsDeze analytische cookies verzamelen gegevens over de manier waarop bezoekers onze website gebruiken, bijvoorbeeld het aantal websitebezoekers, via welke pagina ze zijn binnengekomen op de website en welke pagina’s ze hebben bezocht. We ge-bruiken deze informatie voor rapporteringsdoeleinden en om onze website te opti-maliseren.

Voorkeur opslagen